قالب وبلاگ


من توركم ، آذری یوخ
Vətən Anadır ANA çağırır bizi 
نظر سنجی
تورك ديلينده مدرسه لازيمدير؟





               

سیدجعفر پیشه وری’نین رهبرلیگی آلتیندا آزربایجان دئموكرات فیرقه سی نین بیر ایل عرضینده گؤردویو ایشلَری بیر مقاله ده احاطه ائتمك ممكن دَییل. حركت، ایران’ین آزادلیق مبارزه سی، هابئله آزربایجان خالقی نین تاریخینده ائله بؤیوك حادیثه دیر كی، اونون باره سینده چوخلو یازیلمیش و بوندان سونرادا یئنه یازیلاجاقدیر … ۲۱ آذر نئهضتی و اونون رهبرلیگی سون گونه قدر، یعنی ۱۳۲۵-جی ایل آذرین ۲۰-نه قدر اؤز اینقیلابی خطلرینده آزاجیق دا اولسا دَییشیكلیك عمله گتیرمه میشدی. بیر آددیم دا اولست گئری چَكیلمه میشدی. عكسینه زنگان، تئهران جلادلاری طرفیندن قان دریاسینا چئوریلَندن سونرا آزربایجان’ین هر یئرینده تَزه روحییه ایله، ۱۳۲۴-جو ایل ۲۱ آذرده كیندن داها شیددتلی حاضیرلیق گئدیردی. خالق یئنی اومیدلرله میثیلسیز شكیلده سیلاحلارا ساریلیردی. او گونلر آزربایجان’دا اولمامیش آدام ستارخان اؤولادی نین بو درجه ده یوكسك اینقیلابی احوال-روحییه سینی تصوّر ائده بیلمز. بو گونلر ۲۱ آذر نئهضتی نین ایل دؤنومونه حاضیرلیقلا برابر مركزی كمیته و مرحوم سیدجعفر پیشه وری امری اسایندا “بابك” آدلی كؤنوللولر دسته سی یارانیردی. من بو كؤنوللولر دسته سی نین یارادیلماسیندا شخصاً ایشتیراك ائدیردیم. كؤنوللولر دسته سی سیراسینا داخیل اولماق ایسته یَنلر سایی او قدر ایدی كی، اونلارین هامیسینی مَشق اوچون تعلیمات مئیدانینا سیغیشدیرماق ممكن اولموردو. بو گونلر تبریز’ین بوتون محلله لرینده كی گئنیش یئرلر حربی تعلیمات مئیدانینا چئوریلمیشدی. تفنگ گؤتوروب تعلیمات مئیدانلاریندا مَشق ائله ین قادین و قیزلارین سایی كیشی لردن آز دَییلدی.

مرحوم پیشه وری’نین سونونجو دفعه آذرین ۲۰-ده سحر مركزی كمیته نین بیناسیندا گؤردوم. او، اولدوقجا توتقون و عصبی ایدی. مرحوم پیشه وری’ده بئله بیر حالتی ۱۳۲۴-جو ایل ۲۱ آذر گونو سحر سرتیپ درخشانی ایله مذاكیره دن قاییداندا پاساژدا گؤرموشدوم. لاكین، اوندا گؤزلرینین ایچی گولوردو. اوزوندن موفقیت یاغیردی. دایانیب گوله-گوله: “اوغلوم، ایشلر نئجه گئدیر؟ زنگینه تسلیم اولماق ایسته میر ( زنگینه اورمییه’ده كی حربی قارنیزونون رئیسی ایدی ) اورمییه’یه كمك گؤندرمك لازیمدیر. ایشلر دوزه لر ان شاء الله” دئییب تله سیك گئتدی. لاكین سونونجو دفعه من اونو گؤرنده باشینی آشاغی سالیب، هئچ نه دئمه دن اؤز اوتاغینا گیردی. سونرا اونو بیرداها گؤره بیلمه دیم …

مرحوم پیشه وری نین ایران’ی ترك ائتمه مسئله سینده چوخلو سی̊رلار واردیر. لاكین هله لیك بونلار آچیلمامیشدی. اونون شورَوی’دن ایران’ا قاییتماغا چالیشماسی و بو چالیشمالار زامانی گؤزلَمَدن وفاتی بو سی̊رلَرین چوخ مَكیرلی و مركّب اولماسیندان حئكایت آچیر.

یایینا حاضیرلایان: آرازنیوز آراشدیرما مركزی اَمَكداشلاری




بؤلوم لر: یولداشلار، 
[ یکشنبه 21 مهر 1392 ] [ 08:57 ] [ ماحمود دالغا ]
Baxışlar 0
قبل از اینكه مطالب بی محتوا و به اصطلاح چرندیات زیر را به خوانید ، لازم است به حضرت آقا نویسنده به اصطلاح روشن فكر فرهنگستان جناب آقای دامغانی(علی معلم) عرض كنم كه اگر عاقل باشد باید هر چه زودتر از گفته های خود عذر خواهی كند زیرا در غیر اینصورت مردم فهیم به گفته ها و نوشته های گذشته ی ایشان یقینا شك خواهند كرد. البته من می دانم و یقین دارم كه این بیانات نشانگر زوال فكر ایشان است و بس.

چرندیات جناب علی معلم 

بنام خدای دانای توانا درود و آفرین بر پیامبر ما محمد مصطفی صلی الله علیه و آله و سلّم. این سخن را روی در زمره حضور است كه میراث‌دار فرّ و فرهنگ پیشینگان این سرزمینند.

 سرزمینی كه شمال‌شرق آن اترك و تجن است و جبال هزار مزكت و حد شمالغرب آن آراكس (ارس) و آرارات است و كوه قاف ( قفقاز) و در جنوب غربی آن دیگله (دجله) اروند واقع است و به روایت روشن‌‌تر دریاچه كسپین (‌قزوین) و جبال البرز در شمال و خلیج فارس و دریای عمان در جنوب به قامت گربه‌ای یا شیر بچه‌ای كه چشم آن ارومیه است دریاچه كبود ارومیه این پس افكند و مرده ریگ ایران بزرگ از اعصار ماضی و مركز و پایتخت ایران فرهنگی در همه ادوار حتی در این روزگار كه پایدار باد در پگاه هر روز خورآیان آفتاب و خراسان خورشید زمین خاورانست ابوسعید گفت:


آرديني اوخو

بؤلوم لر: توهین به خلق آذربایجان، 
[ شنبه 20 مهر 1392 ] [ 07:32 ] [ ماحمود دالغا ]
Baxışlar 3

دیگر وقت آن گذشته است كه ادبیات كودكان را محدود كنیم به تبلیغ و تلقین نصایح خشك و بی‌بروبرگرد، نظافت دست و پا و بدن، اطاعت از پدر و مادر، حرف‌شنوی از بزرگان، سر‌و‌صدا نكردن در حضور مهمان، سحر‌خیز باش تا كامروا باشی، بخند تا دنیا به رویت بخندد، دستگیری از بینوایان به سبك و سیاق بنگاه‌های خیریه و مسائلی از این قبیل كه نتیجه‌ی كلی و نهایی همه‌ی آین‌ها بی‌خبر ماندن كودكان از مسائل بزرگ و حاد و حیاتی محیط زندگی است.

چرا باید در حالی كه برادر بزرگ دلش برای یك نفس آزاد و یك دم هوای تمیز لك زده، كودك را در پیله‌ای از «خوشبختی و شادی امید» بی‌اساس خفه كنیم؟ بچه را باید از عوامل امیدواركننده‌ی الكی و سست بنیاد نا امید كرد و بعد امید دگرگونه‌ای بر پایه‌ی شناخت واقعیت‌های اجتماعی و مبارزه با آن‌ها را جای آن امید اولی گذاشت.


آرديني اوخو

بؤلوم لر: صمد بهرنگی، 
[ پنجشنبه 18 مهر 1392 ] [ 11:07 ] [ ماحمود دالغا ]
Baxışlar 1

عزیزیم یاشیل باغلار

سارالیب یاشیل باغلار

گون اولار زامان كئچر

باغلاردا یاشیل باغلار.

 

عزیزیم باغلا منی

قول ائله داغلا منی

آییرسا فلك بیزی

یادیندا ساخلا منی.

 

عزیزیم داغلار آغلار

یارامی باغلار آغلار

بوردا بیر قریب اؤلوب

دردینه داغلار آغلار.




بؤلوم لر: اۆز یازیلاریم ، 
[ سه شنبه 16 مهر 1392 ] [ 07:42 ] [ ماحمود دالغا ]
Baxışlar 3

 

طرفداران او در منزلگاههای مختلف به گروه او می‌پیوستند و به سرعت، تعداد آنان زیاد شدو به هزار و پانصد نفر رسید.مسیر شاه اسماعیل از دیلمان به طارم و به جانب اردبیل بود. بنا به نوشته عالم آرای عبّاسی،  ورود به اردبیل كه همواره مقرّ پیروان طریقت صفوی بود، با وجود عدم رضایت حاكم آنجا (سلطان علی بیگ چاكرلو) به آسانی صورت گرفت و پیروان قزلباش به دور او جمع شدند. لكن عالم آرای صفوی ورود شاه اسماعیل به اردبیل را چنین توصیف نمی كند و اصولا" در مورد حضور اسماعیل در این زمان تردید دارد و شرح می دهد كه به علّت مناسب نبودن شرایط، اسماعیل عازم نواحی قره باغ شده است.

 قزلباشان  در آغاز از قبایل استاجلو، شاملو، تكلّو(تكه لو)، بهارلو(روملو)، ذوالقدر، افشار و قاجار تشكیل شده بودند. در رأس همه آنان، اسماعیل قرار داشت كه «مرشد كامل»بود. مریدان اسماعیل روحیّه ای فداكار و مردانه داشتند كه در راه مرشد خود از هیچ نوع خدمتی دریغ نمی‌ورزیدند.

اسماعیل در اندك مدّتی توانست سپاهی مجهزّ از قزلباشان تدارك ببیند و برای خونخواهی پدر، عازم شروان شود. در این سفر، بایرام بیگ [قرامانلو] و بزرگان دیگر او را همراهی می كردند و عملا" سررشته امور نظامی را در دست داشتند.[1]

«شیعیان در گنجه، از اسماعیل میرزا استقبال كردند و تا ده فرسنگ ( ۶۰ كیلومتر امروز) به استقبال مرشد خانقاه رفتند و بهترین خانه گنجه را برای سكونت او آماده نمودند.

وقتی اسماعیل میرزا وارد گنجه شد، شنید كه شروانشاه مشغول جمع آوری سرباز برای جنگ می باشد و دانست كه قصد دارد با او بجنگد.



[1] ـ دكتر مریم میراحمدی – پیشین –ص ۴۳


آرديني اوخو

بؤلوم لر: قره باغ در گذر تاریخ، 
[ شنبه 13 مهر 1392 ] [ 08:17 ] [ ماحمود دالغا ]
Baxışlar 0

یاپیشیب یئللرین قانادلاریننان

داغلاردان آشیب سیزه گلیرم

اوچورام گؤولرده لعلكلر كیمین

داغ داشی اؤپؤرم دوداقلار كیمین

یانیرام آی كیمین من گئجه لرده

گونشی چؤللیب سیزه گلیرم.

 كونلومدهگوب بولتی،گؤوده شاققیلتی

یاغیشلی بوتلارلا سیزه گلیرم

یاغیرام،یاغماسین آنامین گؤزی

اورگیمده قالیب آنامین سؤزی

حسرتیم بیر عالمدیر سؤزه چكیلمز

گؤزلرین حسرتین سیزه چكیرم.

 كوشولتی یئللرده منیم هایمدی

كوشولتی گلنده سیزه گلیرم

گلیرم داغلارین مرحمی اولام

باغلاردان كیفسیمیش اوتلاری یولام

كیم دئیر آیریلیق سونا چاتیلماز؟

یازیلان سؤزلرده سیزه گلیرم.




بؤلوم لر: اۆز یازیلاریم ، 
[ پنجشنبه 11 مهر 1392 ] [ 11:59 ] [ ماحمود دالغا ]
Baxışlar 0

احمد كسروی می نویسد جنبش مشروطه را تهران آغازید و تبریز آن را پاسداری كرد و به انجام رسانید. هر چند آدمهای كج اندیشی هنوز هم معتقدند كه مجاهدان آذربایجان یك مشت اوباش بودند و ستار خان، آن انسان نیك نفس و مبارز، راهزنی بیش نبود و تنها به خاطر غارت و چپاول می جنگید. سخن كسروی اغراق نیست. راست است كه برقراری رژیم مشروطه كاملا به نفع توده ی مردم تمام نشد و حتی جنگاوران و پیشه وران كارشان به خواری و سختی كشید (مثلا ستار خان)، اما در هر صورت، جانبازیها و مردانگیهای مجاهدان پاكدل آذربایجان بود كه محمد علی میرزای گستاخ را به زانو درآورد و دیگر توده های مردم را برانگیخت و ثابت كرد كه شرقیان هم شاینده ی زندگانی آزاد می باشند.(۱)

دو سید بزرگوار تهرانی (آقایان طباطبائی و بهبهانی) كار را شروع كردند، مردم را شوراندند اما در راه بردن و به ثمر رساندن جنبش به بیراهه افتادند. آنها به چند خط فرمان بی خاصیت مشروطه دل خوش كرده بودند. حتی آن زمان كه محمدعلی میرزا با خودكامگی حكم می راند و مجلس و نمایندگان را به هیچ می گرفت این ها با ساده لوحی و خوش بینی زیانباری كه داشتند خیال می كردند باز هم می توان كار را با نشستن و حرف زدن وموعظه كردن وجوش و خروش پیش برد.


آرديني اوخو

بؤلوم لر: صمد بهرنگی، 
[ پنجشنبه 11 مهر 1392 ] [ 11:56 ] [ ماحمود دالغا ]
Baxışlar 0
.: Weblog Themes By Iran Skin :.

تعداد یارپاق لار :  ::      1   2   3  

بلاقا گؤره


چیراق یاندیر،اوجاق قور
كور یوخودان بیرجه دور
قوی امه یین داغیتسین
یوردوموزا قیزیل نور .
حبیب ساهر
سایغاج سایت
بازديدهاي بو گون : نفر
بازديدهاي ديروز : نفر
كل بازديدها : نفر
بو آیین گؤروشو : نفر
ایندی بلاق دا : نفر
باخیش لار : عدد
كل مطالب : عدد
یئنیله مه چاغی :

YAŞASIN AZƏRBAYCAN YAŞASIN AZƏRBAYCAN

حامیان محیط زیست آذربایجان

Qanlı tarix
Dağlıq Qarabağ (1988-1993)
Xankəndi (18.09.1988)
Əskəran (19.10.1991)
Hadrut (19.11.1991)
Xocalı (26.02.1992)
Şuşa (08.05.1992)
Laçın (17.05.1992)
Xocavənd (02.10.1992)
Kəlbəcər (3-4.04.1993)
Ağdərə (07.07.1993)
Ağdam (23.07.1993)
Cəbrayıl (23.08.1993)
Füzuli (23.08.1993)
Qubadlı (31.08.1993)
Zəngilan (30.10.1993)
*** Azərbaycan ***

وبسایت خبری تحلیلی دورنا نیوز آذربایجان غربی