قالب وبلاگ


من توركم ، آذری یوخ
Vətən Anadır ANA çağırır bizi 
نظر سنجی
تورك ديلينده مدرسه لازيمدير؟




آخرین حركت و امید برای نجات دریاچه اورمیه توسط برخی از نمایندگان مجلس از جمله نماینده بجنورد به سنگ خورد. این سنگ خوردن زیباترین شكستی است كه ملت آذربایجان با تمام وجود حس و لمس كرده است. چرا زیباترین؟

برای اینكه تا حال آذربایجان هر چه هزینه كرده است در جهت رفاه و امنیت ایران بوده است و مردم آن. با همه این هزینه ها در طول تاریخ فقط یك بار خواست تا به طور رسمی و قانونی كاری برای خود انجام دهد كه با واكنش ها و مخالفت های جالبی رو به رو شد. مخالفت هایی كه رو دیگر هموطنان و هم سرزمینی های ملت آذربایجان را عیان كرد. رویی و عقده ای كه از زبان نماینده بجنورد به طور آشكار در مجلس بیان شد: تورك ها بروند جای دیگری زندگی كنند!

 

یكی از مشكلاتی كه مردم در جهان سوم با آن دست به گریبان هستند بیگانگی و بی سوادی مسئولان و عوامل دخیل در اداره كشورها به تاریخ و فرهنگ ملت ها است به طوری كه به خاطر همین جهالت ها میانگین عمر حكومت ها در چنین جاهایی به 35 سال نمی رسد. شاهد این ادعا وقایعی است كه در خاورمیانه در جریان است و هر روز یكی از قدرتمندان به خاطر این نادانی ها كنار گذاشته می شود. حال این چه ربطی به گفته نماینده بجنوردی ها در مجلس دارد؟

نماینده بجنورد اگر تاریخ می خواند و با هویت و فرهنگ ملت آذربایجان و قلمرو سرزمینی ایشان آشنا بود هیچ وقت به خود جرات نمی داد تا بگوید: ” تورك ها بروند جای دیگری زندگی كنند! ” چرا كه همین تورك ها اگر اراده كنند در عرض چند ساعت برای انتخاب سرزمینی نو برای سكونت ، بجنورد را زیر پا خواهند گذاشت چرا كه:

مونتئسكیو فیلسوف و متفكر بزرگ فرانسوی، كه از تئوریسین ها و بنیان گذاران فكری انقلاب كبیر فرانسه به شمار می رود، در اثری به اسم” نامه های ایرانی” در باره تورك ها می نویسد:

« هیچ كدام از خلق های دنیا نمی تواند خود را در فتوحات و عظمت تاریخی با توركان مقایسه كند. توركان حاكمین اصیل دنیا می باشند ، انگار كه دیگر خلق های دنیا برای خدمت گزاری به آنها آفریده شده اند. توركان قادرند در عین زمان ، امپراطوری ها آفریده و امپراتوری ها را ریشه كن كنند. در طول تمام ادوار تاریخ ، آنها با قدرت و ذكاوت خود دنیا را تسخیر و اداره كرده و همیشه تكیه گاه دیگر خلق ها بودند.

تاتارها دوبار چین را فتح كرده و هنوز هم در آنجا حكومت می كنند ، آنها هنوز هم در سرزمین های فتح شده توسط مغول ها حكم می رانند. حكمرانان ایران هم آنان هستند ، آنها هستند كه بر تخت كوروش نشسته اند ، آنها مسكو را هم به زانو در آوردند. آنان تورك نامیده شده و در آسیا ، اروپا و آفریقا فتوحات عظیمی كرده و در سه قاره جهان آقایی می كنند. اگر به گذشته های دور هم نگاه كنیم باز می بینیم كه امپراطوری های روم را هم آنها برانداختند. فتوحات اسكندر در مقایسه با فتوحات چنگیز خان هیچ هست. تاریخ نویسان این خلق ظفرمند متاسفانه تلاش نكرده اند تا شهرت تاریخ و فتوحات غیر قابل تصور آنان را پخش كنند ، چه بسا گوشه های زرینی از تاریخ آنان تا ابد فراموش شده است. چقدر دولت های زیادی را كه توركان برقرار كردند كه ماها از آنها آگاه نیستیم ، این خلق جنگاور و دلیر همیشه با شهرت و عظمت همیشگی خود مشغول بوده و به شكست ناپذیری خود ایمان داشته و از آن جهت نیازی به ثبت و ابدی كردن فتوحات و تمدن درخشان خود ندیده است.  »

آقای موسی​الرضا ثروتی نماینده بجنورد باز این را بخوان:

این خلق جنگاور و دلیر همیشه به شكست ناپذیری خود ایمان داشته است




بؤلوم لر: ، 
[ پنجشنبه 17 فروردین 1391 ] [ 10:30 ] [ ماحمود دالغا ]
Baxışlar 0
.: Weblog Themes By Iran Skin :.

بلاقا گؤره


چیراق یاندیر،اوجاق قور
كور یوخودان بیرجه دور
قوی امه یین داغیتسین
یوردوموزا قیزیل نور .
حبیب ساهر
سایغاج سایت
بازديدهاي بو گون : نفر
بازديدهاي ديروز : نفر
كل بازديدها : نفر
بو آیین گؤروشو : نفر
ایندی بلاق دا : نفر
باخیش لار : عدد
كل مطالب : عدد
یئنیله مه چاغی :

YAŞASIN AZƏRBAYCAN YAŞASIN AZƏRBAYCAN

حامیان محیط زیست آذربایجان

Qanlı tarix
Dağlıq Qarabağ (1988-1993)
Xankəndi (18.09.1988)
Əskəran (19.10.1991)
Hadrut (19.11.1991)
Xocalı (26.02.1992)
Şuşa (08.05.1992)
Laçın (17.05.1992)
Xocavənd (02.10.1992)
Kəlbəcər (3-4.04.1993)
Ağdərə (07.07.1993)
Ağdam (23.07.1993)
Cəbrayıl (23.08.1993)
Füzuli (23.08.1993)
Qubadlı (31.08.1993)
Zəngilan (30.10.1993)
*** Azərbaycan ***

وبسایت خبری تحلیلی دورنا نیوز آذربایجان غربی