قالب وبلاگ


من توركم ، آذری یوخ
Vətən Anadır ANA çağırır bizi 
نظر سنجی
تورك ديلينده مدرسه لازيمدير؟




وطن كجاست؟ آیا هر جا كه آدم زندگی می كند را می توان وطن نامید؟مسلماً خیر. وطن جای است كه تاریخ آدم ، گذشته ی آدم در آنجاست، وطن آنجاست كه در آن ریشه داری، اگر از آن بریده شوی هرز می شوی و به هر بادی به هر سو نوسان می كنی. وطن دژ محكمی است كه آدمی را از هر گزند مصون می دارد،تاریخ و گذشته هر كس وطن اوست و مرزهای جغرافیای به تنهای مشخص كننده وطن آدمی نمی باشد.

"خالق اؤز وطنینه صاحیب اولاجاق و او وطن باتمایاجاق"

از200سال به این سوی هر كس كه دست اش رسیده به طروقی گوناگون درصدد تجزیه آزربایجان و الحاق آن به ممالك و شهرهای دیگر شده است می توان به مناطقی بسیاری اشاره كرد كه همه جزء مناطق محروسه آزربایجان بودند،جمهوری آزربایجان،ارمنستان،گرجستان،داغستان و ... از آن جمله اند.اما تهاجم هدفمند دشمنان تنها در این مورد تمام نمی شود آن بخش از آزربایجان را كه توانسته ایم حفظ كنیم نیز امروزه توسط همان ایادی به گونه دیگر مورد تاخت و تاز قرار می گیردو همه ی این موارد باید آگاه باشیم كه از روی برنامه است و دشمن از این كارها هدف دارد،از آن جمله می توان به تغییر نام شهرها ، محل ها و اماكن تاریخی آزربایجان اشاره كردو حتی زمزمه های برای تغییر نام آزربایجان غربی به كردستان كه در صحن مجلس جمهوری اسلامی به گوش می رسد، اینها چه كسانی هستند و اهداف شان چیست؟ اگر كمی واقع بین باشیم كاملاٌ مشخص می باشد، اینان دوره دیده های همان مرام هستند كه خواستند از خلق تورك "توركی ات"را گرفته و یك كلمه ساختگی "آذری"را جایگزین آن كنند و خلق تورك را از تاریخ و پیشینه 7000 ساله بریده و یك خلق جدا شده از مردمان دیگر قلم داد كنند و متاسفانه باید بگویم كه آنها در این گونه برنامه های خود موفق تر از ما بودند طوری كه حتی از به اصطلاح روشنفكران تورك زبان جهت پیش برد برنامه خود استفاده كردند و این روشنفكران ما دانسته و یا ندانسته آب به آسیاب دشمن ریختند البته ناگفته نماند كه "كئچمیشینی بیلمه ین بوگونونو درك ائده بیلمز".

دشمنان قسم خورده آزربایجان از هزاران ترفند برای نابودی این مرزبوم تاریخی استفاده می كنند طوری كه جدیداً شیوه تهاجم خود را عوض كرده و از راه دیگر وارد خاك آزربایجان شده اند و به دین شكل می خواهند هرچه این مملكت دارد را از آن جدا كنند.همه مردم ما باید بدانند كه تنهاازیك مشت خاك و سنگ خالی و مردان بی هویت وطن نمی شود،تار و پود وطن تشكیل شده از هر برگ تاریخ آن ، وقتیكه این تاریخ از بین برود و تحریف شود دیگر چگونه می شود ابراز وجود كرد و دم از وطن زد؟

قورت كئچینین شنكولی سین یئینده

من قاییدیب بیرده اوشاق اولایدیم

بیر گؤزآچیب اوندان سونرا سولایدیم.

تا 100 سال اخیر روش متخاصمین جنگ و كشتار بود و به این شیوه قدرت و نفوذ خود را گسترش می دادند به خصوص در زمان مشروطه و حمله روسها به آزربایجان این روش كاملاً مشهود است لیكن این متخاصمین در نهایت متوجه شدند كه این روش مناسب برای حكومت به دیگر خلق ها نیست زیرا این خلق ها خود دارای آداب و فرهنگ هستند و آنرا برای خود حفظ می كنند و بیشتر وقت ها نیز خلق های مغلوب از جنبه آداب و رسوم بر خلق های غالب احاطه پیدا می كنند  مثلاً در حمله روسها به آزربایجان كنسول وقت برای مسكو متنی را مخابره می كند كه دارای اهمیت است و باید به آن دقت كافی و لازم داشته باشیم .

"ملت آزربایجان را نمی شود تسلیم كرد زیرا اینان پیشینه بسیار قوی دارند مگر به روشهای زیر :

1-      كلیه ساكنین آنرا از كودك و بزرگسال گرفته تا پیر و جوان ،خودی غیر خودی همه را از دم تیغ گذراند و خاك این سرزمین را به توبره كشید.

2-      با عناوین و القاب ساختگی آنها را از همدیگرجدا كرد.

بنابراین روش اول امكان پذیر نبود هر چند صدها هزار نفر را كشتند و از بین بردندو بسیاری از تاریخ آزربایجان را نابود كردندبه قول ناپولئون بوناپارت:"توركلری اؤلدورمك اولار آنجاق مغلوب ائتمك اولماز".

لذا برای اجرای روش دوم دست به دامان افراد آسیملیه شده و با مگر و نیرنك آن را انجام داده و در حال انجام نیز هستند از همین جاست كه "آذری" گفتند به بیش از 40 میلیون تورك زایده شد.   امروزه تز و تفكرات شووینستی دیگر نیز به دو مورد فوق اضافه شده است از آنجمله ، دریاچه اورمیه را می خشكانند و حتی نمك آن را كامیون كامیون به دیگر مناطق بار می كنند تاریخ ها را پس و پیش می كنند  افرادی را اجیر و به دست هر كدام یك قبضه تفنگ می دهند و روانه روستاهای آزربایجان می كنند تا حیوانات بومی آن مناطق را نابود كنند و افرادی دیگر را نیز با تجهیزات روانه می كنند كه گنجینه های زیر زمینی آزربایجان را شناسایی و از زیر خاك در آورده و از آزربایجان دور كنند.همه می دانیم كه پیدا شدن یك اشیاء تاریخی یك بحث است و محل كشف آن هزاران بحث،وقتیكه دشمنان محل كشف اشیاء تاریخی آزربایجان را تغییر می دهند به نوعی تاریخ آن سرزمین را نیز نابود می كنند، اینها چه كسانی هستند و از كجا دستور می گیرند برای ما مشخص نیست اما به یقین می دانیم كه همه ی این كارها از روی برنامه است و این كارها در عقبه خود اهدافی تعریف شده دارد،اگر غیر از این می بود به این راحتی ها شما در روستاهای كاملاً تورك زبان آزربایجان غریبه های را نمی دیدی با گویش و لهجه های گوناگون كه بیشتر آنها حتی بلد نیستند توركی صحبت كنند تجهیزات به دست كوهها و دره های آن مناطق را برای پیدا كردن عتیقه جات شخم بزنند.




بؤلوم لر: اۆز یازیلاریم ، 
[ چهارشنبه 20 فروردین 1393 ] [ 08:29 ] [ ماحمود دالغا ]
Baxışlar 0
.: Weblog Themes By Iran Skin :.

بلاقا گؤره


چیراق یاندیر،اوجاق قور
كور یوخودان بیرجه دور
قوی امه یین داغیتسین
یوردوموزا قیزیل نور .
حبیب ساهر
سایغاج سایت
بازديدهاي بو گون : نفر
بازديدهاي ديروز : نفر
كل بازديدها : نفر
بو آیین گؤروشو : نفر
ایندی بلاق دا : نفر
باخیش لار : عدد
كل مطالب : عدد
یئنیله مه چاغی :

YAŞASIN AZƏRBAYCAN YAŞASIN AZƏRBAYCAN

حامیان محیط زیست آذربایجان

Qanlı tarix
Dağlıq Qarabağ (1988-1993)
Xankəndi (18.09.1988)
Əskəran (19.10.1991)
Hadrut (19.11.1991)
Xocalı (26.02.1992)
Şuşa (08.05.1992)
Laçın (17.05.1992)
Xocavənd (02.10.1992)
Kəlbəcər (3-4.04.1993)
Ağdərə (07.07.1993)
Ağdam (23.07.1993)
Cəbrayıl (23.08.1993)
Füzuli (23.08.1993)
Qubadlı (31.08.1993)
Zəngilan (30.10.1993)
*** Azərbaycan ***

وبسایت خبری تحلیلی دورنا نیوز آذربایجان غربی