قالب وبلاگ


من توركم ، آذری یوخ
Vətən Anadır ANA çağırır bizi 
نظر سنجی
تورك ديلينده مدرسه لازيمدير؟




اما دردناكتر از بی خانمانی و عزیزی از دست دادن بی توجهی های است كه از جانب مسئولین دانسته و یا ندانسته صورت می گیرد، این مردم تا كی باید تاوان پس دهند تا آقای مدیر بحران تجربه كسب كرده و بتواند در موقع نیاز واكنش نشان دهند.

به سخنان آقای مدیر بحران كشور توجه كنید :

سئوال می شود كه بنابر گزارش كارشناسان بهترین زمان امداد رسانی یك ساعت اول زمین لرزه است اولین گروه امداد شما چرا بعد از هفت ساعت به منطقه رسیده در این مورد توضیح دهید ؟

-          من تازه از منطقه آمده ام آنجا كسی راجع به این موضوع چیزی به من نگفت،اگر اینطور هم بوده باشد سعی می كنیم انشاا... در مورد های بعدی به موقع عمل كنیم .

 

 

 در ساعت 17 خبر گزاری بی بی سی تحت عنوان "خبر فوری " اعلام می كند كه در منطقه شمال غرب ایران زلزله شده و حدود 40 نفر جان باخته اند و صدها نفر مجروح شده اند. این زمانی است كه از رسانه های خبری ایران هیچ خبری مخابره نشده است، اینگونه در بی خبری بسر می بریم تا ساعت 20:30 شبكه دو ایران زلزله را گزارش می كند و اعلام می شود این زلزله خسارتی داشته است اما به كسی صدمه وارد نشده است. در ادامه گوینده خبر با جناب آقای ساعی مدیر بحران آزربایجان تماس تلفنی برقرار می كند كه خبرها را از ایشان جویا شوند. جنای آقای ساعی بعد از گذشت  4 ساعت از وقوه زمین لرزه با كمال خونسردی می گویند من در تبریز هستم خبری ندارم چه شده است اجازه دهید خبرها به من برسد تا بتوانم بگویم چه شده است.(آهای كلاغ ها بدوید خبر بیاورید آقا منتظره)

از حكایات شیخ ما چه عجب     پنجه باز كرد و گفت یك وجب.

حال سئوال اینجاست كسی باید از این آقای محترم سئوال بكند كه تو چه مدیر بحرانی هستی كه :

1 – بعد از گذشت 4 ساعت هنوز نمی دانی چه شده و چه نشده است؟؟؟؟؟

2-  آقای مدیر بحران تو بعد از 4 ساعت چرا در محل حادثه نیستی و منتظری برایت خبر بیاورند؟؟؟؟

 3- آقای مدیر بحران وظیفه ات در این جور مواقع جمع آوری كشته شده ها و شمار آنهاست یا اینكه باید امداد رسانی كنی و در همان لحظات اولیه در كنار آنها باشی ؟؟؟؟؟

البته بیشتر از این نیز نباید انتظار داشت چرا كه وقتی رئیس كل بحران كشور برای مرده ها و كشته شده ها كلمه "تلف شدن" را بكار می برد و هنوز نمی داند كه این كلمه برای انسان ها كاربرد ندارد. این ها حتی به مرده ها ی مان نیز احترام نگذاشتند چه برسد به اینكه برای نجات آنها بشتابند.

 

 

ایكاش درد فقط اینها بود، همه ما بارها شاهد هستیم كه وقتی در نقاط ناشناخته روی زمین از دماغ فردی چند قطره خون جاری می شود رسانه های ما چنان با آب و تاب به آن می پردازند كه كه آدم دلش كتاب نه بلكه جیزغاله می شود البته این یكی از خصوصیات انسانی هر انسان است و بسیارپسندیده و مورد احترام، اما مردمان، هموطنان و هم كیشان خودمان چی؟ از قدیم گفته اند چراغی كه به خانه رواست به مسجد حرام است.

البته ما خیلی وقتهاست كه فهمیده ایم ما براداران ناتنی هستیم خیری از اینها به ما نمی رسد لااقل شر مرسانند، شبی كه آزربایجان غرق ماتم است و كلیه مردم در خیابانها و بیابانها اسیر و بی سرپناه مانده اند شبكه 3 سیما با كمال پر رویی و وقاحت برنامه های طنز خود را پخش می كند تا مبادا به آقا زاده ها بد بگذرد، ما كه انتظار نداشتیم عزای عمومی اعلام شود چون ما نه مردم سوریه هستیم نه مردم لبنان و فلسطین، ما مردم آزربایجانیم فقط در روزهای سخت شان ما را در كنار خود راه می دهند تا حافظ جان و مالشان باشیم ....

چه گویم كه نا گفتنم بهتر است       زبان در دهان پاسبان سر است.

اما بگذار بگویم چون این درد مثل خنجر در گویم گیر كرده است.

آقای رئیس جمهور زیارت قبول، اشگهای كه برای ائمه ریختی و آنجور فروتنانه در مقابل مزارشان ایستادی بسیار دلنشین بود اما ایكاش می دانستی  اولین سفارش ائمه و معصومین چیست؟

-           دستگیری از مستمندان

ای كاش آن اشگها را در كنار مردمان بی خانمان مانده ، فرزند از دست داده آزربایجان می ریختی ، من ایمان دارم كه ائمه خشنود تر می شدند و مردمانت آرامش می یافتند...

 

 

البته اشكال ندارد وقتیكه یك مدیر بحران منتظر است كلاغ ها برایش آمار كشته و زخمی را بیاورند چه لزومی است رئیس جمهور سفر خود را كنسل كند، كنسل كردن سفر مال ما نیست كه، مال كشور همسایه مان تاجیكستان است كه رئیس جمهور آن كشور بخاطر كشته شدن 10 الی 16 نفر از مردمانش انجام می دهد.

 

 




بؤلوم لر: زلزله در آزربایجان، 
[ سه شنبه 24 مرداد 1391 ] [ 06:14 ] [ ماحمود دالغا ]
Baxışlar 3
.: Weblog Themes By Iran Skin :.

بلاقا گؤره


چیراق یاندیر،اوجاق قور
كور یوخودان بیرجه دور
قوی امه یین داغیتسین
یوردوموزا قیزیل نور .
حبیب ساهر
سایغاج سایت
بازديدهاي بو گون : نفر
بازديدهاي ديروز : نفر
كل بازديدها : نفر
بو آیین گؤروشو : نفر
ایندی بلاق دا : نفر
باخیش لار : عدد
كل مطالب : عدد
یئنیله مه چاغی :

YAŞASIN AZƏRBAYCAN YAŞASIN AZƏRBAYCAN

حامیان محیط زیست آذربایجان

Qanlı tarix
Dağlıq Qarabağ (1988-1993)
Xankəndi (18.09.1988)
Əskəran (19.10.1991)
Hadrut (19.11.1991)
Xocalı (26.02.1992)
Şuşa (08.05.1992)
Laçın (17.05.1992)
Xocavənd (02.10.1992)
Kəlbəcər (3-4.04.1993)
Ağdərə (07.07.1993)
Ağdam (23.07.1993)
Cəbrayıl (23.08.1993)
Füzuli (23.08.1993)
Qubadlı (31.08.1993)
Zəngilan (30.10.1993)
*** Azərbaycan ***

وبسایت خبری تحلیلی دورنا نیوز آذربایجان غربی