قالب وبلاگ


من توركم ، آذری یوخ
Vətən Anadır ANA çağırır bizi 
نظر سنجی
تورك ديلينده مدرسه لازيمدير؟




اما این مردمان آدمخوار و حامیان آنها نمی دانند كه تركان در طول تاریخ هیچ وقت تن به بردگی نداده و نخواهند داد.
«
زنان آمرلی در حال فراگرفتن كار با سلاح هستند و آنها همیشه با خودشان نارنجك حمل می كنند تا زنده به دست داعش نیفتند و به اسیری گرفته نشوند» این روایت یكی از زنان شهر آمرلی از اوضاع این روزهای این شهر محاصره شده است، ناحیه آمرلی یكی از مناطق تابعه شهرستان طوزخرماتو در استان صلاح الدین عراق است كه از شهر كوچك آمرلی و تعدادی روستای اطراف این شهر تشكیل شده است و این ناحیه محل زندگی تركمان های شیعه عراق است.

تركمان های شیعه یكی از اقلیت هایی هستند كه در سال های اخیر هدف حملات داعش قرار گرفتند و داعش پس از اشغال موصل به دنبال پاكسازی نژادی مناطق شمالی عراق از تركمان های شیعه است، داعش در این راستا دو ماه پیش به شهر تركمان نشین تلعفر حمله كرد و پس از اشغال این شهر از سوی داعش ده ها هزار نفر از ساكنان شیعه تركمان این شهر آواره شدند.
مقاومت مردم آمرلی در سطح عراق بی نظیر است، در دوره ای كه شهرهای بزرگ عراق مانند موصل و تكریت تنها با چند روز درگیری محدود به اشغال داعش درآمدند، مردم آمرلی بیش از دو ماه است كه در مقابل داعش مقاومت می كنند و داعش با وجود دادن تلفات زیاد نتوانسته است كه وارد منطقه آمرلی شود.

منطقه آمرلی كه 15 هزار نفر جمعیت در آن ساكن هستند، بیش از هشتاد روز است كه از همه جهات در محاصره گروه داعش قرار دارد، در اطراف این منطقه 36 روستا قرار دارد كه ساكنان این روستاها با داعش بیعت كردند و وضعیت این منطقه شیعه نشین عراق به وضعیت شهرهای شیعه نشین محاصره شده نبل و الزهرا در استان حلب سوریه شباهت دارد.
نیروهای داعش از دو ماه پیش تاكنون به صورت روزانه منطقه آمرلی را با صدها موشك و خمپاره هدف قرار می دهد كه منجر به شهادت ده ها تن از زنان و كودكان این منطقه شده است، علاوه بر این نیروهای داعش با استفاده از تانك و نفربرهایی كه در ماه های اخیر از ارتش عراق به غنیمت گرفته بودند، بارها برای اشغال منطقه آمرلی حمله كردند، اما با مقاومت ساكنان این منطقه مواجه شدند.
پس از شروع محاصره منطقه آمرلی، مردان این منطقه سلاح به دست گرفتند، علاوه بر این تعدادی از نیروهای داوطلب هم توانستند از طریق هوایی خودشان را به شهر آمرلی برسانند و در كنار مردم این منطقه، از آمرلی دفاع كنند، هم اكنون مردم منطقه آمرلی به همراه نیروهای داوطلب عراقی با سیطره بر تمام منطقه آمرلی، جلوی پیشروی داعش را گرفتند و آنها عهد بستند كه تا آخرین نفر و آخرین گلوله از منطقه آمرلی در برابر داعش دفاع كنند.
متاسفانه بیشتر نیروهای داعش در حمله به آمرلی را اهالی روستاهای سنی نشین تركمان اطراف این منطقه تشكیل می‌دهند و تعداد كمی از نیروهای داعش در این حملات خارجی هستند، این روزها نیروهای مدافع آمرلی شیوه جنگیدن خودشان را تغییر دادند و از دفاع رو به هجوم آوردند و مناطق حضور داعش در اطراف آمرلی را با موشك و خمپاره هدف قرار می دهند، علاوه بر این، نیروهای مدافع در روزهای اخیر خاكریزی را در اطراف شهر آمرلی برای جلوگیری از نفوذ داعش به منطقه ایجاد كردند.
دست و پنجه نرم كردن مردم آمرلی با گرسنگی
هم اكنون مردم منطقه آمرلی با یك بحران انسانی مواجه هستند، غذا و دارو در این منطقه كم شده است و مردم برای رفع تشنگی از آب شور چاه ها استفاده می كنند، تنها راه كمك منطقه آمرلی از طریق بالگردهای ارتش عراق است و این بالگردها سلاح، مهمات، مواد غذایی و دارو را به مردم این منطقه می رسانند.
بالگردهای ارتش عراق در گذشته، هر چند روز یك بار كمك هایی را به آمرلی می رساندند و مجروحان را از این منطقه به بغداد منتقل می كردند، اما در روزهای اخیر حجم پروازهای بالگردهای ارتش عراق به این منطقه افزایش پیدا كرده است، اما باز هم این كمك ها به هیچ وجه جوابگوی نیازهای مردم آمرلی نیست.




بؤلوم لر: اۆز یازیلاریم ، 
[ چهارشنبه 5 شهریور 1393 ] [ 09:49 ] [ ماحمود دالغا ]
Baxışlar 0
.: Weblog Themes By Iran Skin :.

بلاقا گؤره


چیراق یاندیر،اوجاق قور
كور یوخودان بیرجه دور
قوی امه یین داغیتسین
یوردوموزا قیزیل نور .
حبیب ساهر
سایغاج سایت
بازديدهاي بو گون : نفر
بازديدهاي ديروز : نفر
كل بازديدها : نفر
بو آیین گؤروشو : نفر
ایندی بلاق دا : نفر
باخیش لار : عدد
كل مطالب : عدد
یئنیله مه چاغی :

YAŞASIN AZƏRBAYCAN YAŞASIN AZƏRBAYCAN

حامیان محیط زیست آذربایجان

Qanlı tarix
Dağlıq Qarabağ (1988-1993)
Xankəndi (18.09.1988)
Əskəran (19.10.1991)
Hadrut (19.11.1991)
Xocalı (26.02.1992)
Şuşa (08.05.1992)
Laçın (17.05.1992)
Xocavənd (02.10.1992)
Kəlbəcər (3-4.04.1993)
Ağdərə (07.07.1993)
Ağdam (23.07.1993)
Cəbrayıl (23.08.1993)
Füzuli (23.08.1993)
Qubadlı (31.08.1993)
Zəngilan (30.10.1993)
*** Azərbaycan ***

وبسایت خبری تحلیلی دورنا نیوز آذربایجان غربی